~~~~~~~~
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
~~~~~~~~

Welkom op de meest magische RPG van Nederland.

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Strandkant van het meer

+6
Nate
Iden
Kuna
Neomy
Thim
Avice
10 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 13 van 15]

301Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 20/4/2012, 10:34

Nate

Nate
Niveau 1

'En, mademoiselle, bevalt het u?' vroeg Nate, alsof hij een butler was. Dat leek hem wel grappig in de ruikeluiscontext. 'Had je eigenlijk wel een butler? Of moest je het, zoals het gewone volk, zonder doen?'

302Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 20/4/2012, 10:36

Avice

Avice
Niveau 2

'Het bevalt me zeker, monseigneur,' antwoordde Avice met een tuttig gezicht. 'Als ik ja zeg, is dat dan heel erg verwend? Of is het dat pas als ik je vertel dat ik ook kamermeisjes, een chefkok en een tuinman had? Niet te vergeten de chauffeur..' begon ze op te sommen. Oeps, heel erg verwend zo.

303Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 20/4/2012, 18:36

Nate

Nate
Niveau 1

'Ja, dat is best wel verwend. Hoe houd je het in hemelsnaam uit zonder hen? Hier doet niet iedereen wat je wil, is het wel?' vroeg Nate. Hij vond het best wel amusant om Avice een beetje te laten praten over hoe verwend ze was.

304Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 20/4/2012, 20:20

Avice

Avice
Niveau 2

' oh hier doen sommige mensen ook gewoon nog veel voor me hoor, maar ja, het leven is zwaar nu ik zelf mn bed op moet maken..' antwoordde ze met een pruillipje. 'Misschien moet jij die taken voortaan op je nemen..' suggereerde Avice met een wenkbrauw wiebel.

305Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 20/4/2012, 20:26

Nate

Nate
Niveau 1

'Liever niet,' zei Nate. 'Ik krijg mijn eigen bed nog niet eens opgemaakt. Heb je ooit gezien wat voor een zooi het is in de kamer van Damon en mij,' zei Nate. 'Tenzij je een harem hebt natuurlijk,' zei Nate, terwijl hij een wenkbrauw wiebel terug deed naar Avice.

306Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 20/4/2012, 22:12

Avice

Avice
Niveau 2

'Haha, nee ik ben nog nooit bij jullie geweest, maar als ik dit zo hoor wil ik dat ook liever niet..' grijnsde Avice bedenkelijk.

((ik snap je harem niet))

307Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 21/4/2012, 05:01

Nate

Nate
Niveau 1

((OF Nate de taak wil overnemen van je personeel))

308Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 21/4/2012, 05:10

Avice

Avice
Niveau 2

((snap het nog steeds niet, als Avice een harem heeft, is dat een mannelijke harem en ik denk niet dat Nate dat wilt?))

309Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 22/4/2012, 20:39

Nate

Nate
Niveau 1

((Het is een grapje :p))

310Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 23/4/2012, 03:43

Avice

Avice
Niveau 2

((laat maar, ik ben blond van nature))

Toen Nate niets meer zei, draaide Avice zich op haar zij. Nu kon ze helaas de sterren en maan niet zien, maar dit lag ook wel weer even comfortabel nadat ze alweer een tijdje op haar rug had gelegen op de harde ondergrond.

311Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 23/4/2012, 04:49

Nate

Nate
Niveau 1

Nate was verbaasd dat Avice niet reageerde op zijn opmerking, dus hij nam aan dat het niet zo grappig was als hij van te voren had bedacht. Maar omdat hij verder niet echt iets heel veel beters te doen had, bleef hij Avice maar aankijken.

312Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 23/4/2012, 05:22

Avice

Avice
Niveau 2

Avice glimlachte terwijl ze haar hoofd in het gras legde en hem terug aankeek. 'Oké, ongemakkelijke stilte,' constateerde ze vervolgens. Ze hield niet van stiltes.

313Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 23/4/2012, 09:22

Nate

Nate
Niveau 1

'Dan is het nu jou beurt om iets leuks te vertellen,' vond Nate, die zojuist zijn halve levensverhaal had verteld en het voorlopig wel weer even genoeg vond met het over zichzelf praten. Waarschijnlijk had Avice ook wel wat interessants te vertellen.

314Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 23/4/2012, 09:28

Avice

Avice
Niveau 2

'Hmmm..' antwoordde Avice. 'Wat wil je over mij horen?

315Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 23/4/2012, 19:14

Nate

Nate
Niveau 1

'Weet ik veel. Wat is je lievelingskleur? Ben je bang in het donker? Zo niet, waar dan wel voor. Wat is je lievelingseten. Dat soort dingen ofzo?' stelde Nate voor. 'Dan kan ik vast aan mijn supergeheime persoonlijkheids analyse beginnen. Verder niets hoor.'

316Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 23/4/2012, 19:50

Avice

Avice
Niveau 2

'Hmm..' dacht Avice na over zijn vragen. 'Donkerblauw, nee, spinnen, pasta met zalm..' ratelde ze al de antwoorden op zijn vragen. 'En zal ik dan maar verder gaan met mijn liefdesleven? Wel zo handig voor je analyse..' Grijnzend keek ze hem aan.

317Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 23/4/2012, 20:53

Nate

Nate
Niveau 1

'Nou ja, als je daar zin in hebt,' zei Nate. 'Maar ik dacht dat je bang was voor vliegen, trouwens. Omdat je toen straks flipte. Nu moet ik mijn analyse weer veranderen. Heh, balen,' zei hij. 'Maar goed, ga verder. Je liefdesleven dus,' zei Nate. Hij wist totaal niet wat hij kon verwachten, of wat het met hem zou doen. Hij dacht even aan haar, maar liet het toen maar varen. Zij was verleden tijd, dit was nu. Nu kon ie beter maar even plezier maken en luisteren naar Avice, voor de gezelligheid.

318Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 24/4/2012, 00:58

Avice

Avice
Niveau 2

'Ja, ook..' mompelde Avice, die eigenlijk gewoon niet van insecten hield. En ook niet van spinnen dus ga geen flauwe opmerking maken dat dat geen insecten zijn. 'Hmm, waar wil je dat ik begin? Eerste zoen, eerste grote liefde, eerste keer? Oh, wacht, ik weet het al..' Avice rolde weer op haar rug om naar de sterren te staren. 'In Pao is het gebruikelijk dat jonge meisjes hun kuisheidsgelofte afleggen. Ze dragen een zilveren ring als teken van puurheid, totdat ze getrouwd zijn en dan wordt die ring vervangen door een trouwring. Ik heb de mijne vier jaar geleden afgelegd,' grijnsde ze terwijl ze haar handen omhoog stak en haar ringloze vingers strekte.

319Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 24/4/2012, 04:15

Nate

Nate
Niveau 1

'Wat houd een kuisheidsgelofte precies in? Dat je helemaal niets mag doen tot je getrouwd bent, of wat?' vroeg Nate zich af, al kon hij zich dat bij Avice niet helemaal voorstellen.

320Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 24/4/2012, 04:32

Avice

Avice
Niveau 2

'Vroeger betekende het dat een meisje het huis niet mocht verlaten zonder de begeleiding van een ouder mannelijk familielid en dat betekende automatisch geen relaties tot het huwelijk. Het oudste mannelijke lid van de familie zocht dan een partner voor haar uit, maar ook in Pan zijn moderne tijden gekomen, dus nu betekend het voornamelijk geen seks voor het huwelijk,' legde Avice uit. 'Ze zeggen dat als een meisje niet trouw is aan haar eigen geloften, dat ze dan ook nooit trouw zou kunnen zijn aan een echtgenoot. Maar zoals je vast al door had, heb ik het niet zo met die regels. En toen ging ik me af vragen wat er zo vreselijk slecht aan kon zijn dat je moest zweren en alles om het niet te doen, maar zodra je getrouwd was mocht het wel. Ja en toen ging het fout..' grijnsde ze schouder ophalend.

321Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 24/4/2012, 05:32

Nate

Nate
Niveau 1

'En toen had je seks met iemand?' vulde Nate Avice min of meer aan. Nate had dit inderdaad wel verwacht. 'Staat daar geen straf op ofzo?'

322Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 24/4/2012, 06:35

Avice

Avice
Niveau 2

Avice knikte. 'Heeft mijn leven veranderd.' Haar gezicht betrok even, maar toen grijnsde ze vrolijk verder. 'Ja eigenlijk zou ik in het midden van de woestijn achter moeten worden gelaten, zonder eten en drinken of enig idee waar de bewoonde wereld is, maar ik werd gespaard. Ik denk niet dat er veel meisjes zijn in Pao die zich nog aan die regel houden, dus als ze allemaal in de woestijn gedumpt zouden worden, zou het daar nog druk worden..'

323Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 24/4/2012, 19:11

Nate

Nate
Niveau 1

'En erg gezellig. Allemaal onkuise meisje bij elkaar,' lachte Nate. 'Elke jongen zou daar wel gedropt willen worden.' Nate glimlachte bij het idee ervan. Het zou best gezellig zijn daar zo. Of ze zouden allemaal beginnen met zeuren. Dat zou iets minder leuk zijn.

324Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 24/4/2012, 21:38

Avice

Avice
Niveau 2

'Dat zal reuze mee vallen hoor, denk niet dat het zo gezellig zal zijn met een hoop meiden bij elkaar, in de middle of nowhere..' Avice dacht even terug aan haar eerste keer. Wat was ze sindsdien ontzettend veranderd, en wat was haar leven veranderd. Maar ach, wat maakte het uit, zo had ze het prima naar haar zin. 'Hebben jullie in Bumi niet zoiets?'

325Strandkant van het meer - Pagina 13 Empty Re: Strandkant van het meer 24/4/2012, 21:53

Nate

Nate
Niveau 1

'In Bumi is het meer de gewoonte dat een jongen een meisje echt het hof probeert te maken,' zei Nate. 'Als haar familie hem dan goed genoeg vindt, dan mag hij met haar trouwen. In ruwe lijnen. Vaak wordt dat tegenwoordig iets minder serieus genomen. Wel is er een soort van mannelijkheidsproef. Dan gaat de jongen met de schoonvader boogschieten, en dan maken ze een beetje lol enzo. Dat is tegenwoordig nog over van de traditie.'

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 13 van 15]

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15  Volgende

Soortgelijke onderwerpen

-

» De rotskant van het meer.

Permissies van dit forum: